Niçin “of!´´ “of!´´ diyoruz?

Edirne’den Emine Yapalak: “17. Lem’a’nın 14. Notasının 3. Remzinin son paragrafında bahsedilen, “Madem böyledir; hazer et. Dikkatle bas. Batmaktan kork. Bir lokma, bir kelime, bir dâne, bir lem’a, bir işârette, bir öpmekte batma” cümlesinde ne anlatılmak istenmektedir?” On Yedinci Lem’a’nın On Dördüncü Notasının Üçüncü Remzi, insanın çok ince, çok derin,

Devamı

Gıpta, haset ve kardeşlik mesleği

Elazığ’dan Mustafa Ali Güler: “Haset, başkasında olan bir hasletin ondan gitmesini ve sadece kendinde olmasını istemek; gıpta, başkasında olan bir hasletin ondan gitmesini istemeden, kendinde de olmasını istemek ise; İhlâs Risâlesinde ve özellikle ihlâsı kıran ikinci mânide bulunan “Gıbtakârâne bir hodgamlık”, “Gıbtakârâne müzâheme”, “Gıbtakârâne hırs-ı sevap” tâbirlerini ve parçanın bütününü

Devamı

Risale-i Nur´daki dipnotlar hakkında

Kahramanmaraş/Göksun’dan Fatma Nur Yıldırımer: “Yeni Asya Gazetesinin neşrettiği Risâle-i Nûr Külliyâtında âyetlerin geçtiği yerde dipnot olarak âyetlerin mânâları da düşülüyor. Çevremden, ‘Âyetlerin tefsiri zaten Risâle-i Nûr içerisinde yapılıyor. Mânâsı dipnot olarak verilmemeli’ diye tepkiler alıyorum. Âyetlerin mânâlarının dipnot olarak verilmesinin sebebini açıklar mısınız?”

Devamı

Risâle-i Nur ve yazı dili

Denizli’den Osman Aydın: “Risâle-i Nûr Külliyâtının yeni yazı ile yazılmasını târîhî seyri içinde ele alabilir misiniz? Zarûret hali biterse, Osmanlıca okumak ve yazmak Risâle-i Nur talebeliği unvanını almak için yegâne tek şart mıdır? Diğer yazı şekilleri her zaman kerih mi görülmelidir?”

Devamı

Uhrevî amellerde ortaklık

Abdunnur bey: “Risâle-i Nûr’un mesleğinde iştirâk-i a’mâl-i uhrevî düsturu var. Yani tanımadığımız Nur hizmetindeki kardeşlerimizin de sevaplarından hissedâr olabiliyor muyuz? Üstad; “Herkes derecesine göre hissedâr olur” diyor… Burada “derecesi” ne demek? Meselâ, Emirdağ Lâhikasında Ali Osman’ın yazdığı kitapları başka vilâyetlere vermesinden dolayı ona daha geniş sahada sevap kazandıracağını söylüyor. Burada

Devamı