Kur´ân dünyayı hidayetiyle kuşatmıştır

Nuray Hanım: “İşârâtü’l-İ’câz’da işlenen ‘hidâyet’ kavramını açar mısınız? Gafil bir Müslüman’ın hidayeti nasıl oluyor?” Bakara Sûresi, Kur’ân-ı Kerîm’in hem bir hidâyet rehberi, hem bir hidâyet kaynağı olduğunu beyân eden âyetle başlar. Âyet şöyledir: “Elif Lâm Mîm. Şu yüce kitap ki, onda aslâ şüphe yoktur. O Allah’ın emir ve yasaklarına karşı

Devamı

Kur´ân´ın ezelî oluşu

Avcılardan hanım okuyucumuz: “28. Mektub’un 6. Meselesi sayfa 353’te geçen ‘halk-ı Kur’ân’ meselesini açıklar mısınız? Kur’ân’ın ezelî ve ebedî bir kelâm olduğunu biliyoruz ve öyle inanıyoruz. Fakat bu konu hakkında yeterli tarihî bilgimiz olmadığı için tam cevabını bulamadık. Ayrıntılı bilgi verir misiniz?” Hicretin yüz ellili, ikiyüzlü yıllarında itikadî mezhepler İslâm’ın

Devamı

İhlâs Sûresi

İzmir’den okuyucumuz: “İhlâs Sûresi hakkında bilgi verir misiniz? Yirmi Sekizinci Lem’a’da yapılan İhlâs Sûresinin üçüncü âyetinin tefsirini izah eder misiniz?” Kur’ân-ı Kerim’in 112. Sûresi olan İhlâs Suresi, Allah’ın birliğini, eşi ve benzeri olmadığını ve hiçbir şeye benzemediğini konu alır, tevhidi en halis biçimde ilân eder ve vahdaniyeti en güzel sûrette

Devamı

Fiillerimiz, irademiz ve kaderimiz

Nadir Budagov: “Şu ifadeyi anlayamıyorum. Lütfen açıklar mısınız? 26. Söz: ‘Evet, eğer abd, hâlık-ı ef’âli bulunsaydı ve icada iktidarı olsaydı, o vakit ihtiyârı ref’ olurdu.” Bedîüzzaman Hazretleri Kader Risâlesinde, kader ile kulun iradesinin, kulun irâdî fiillerinde nasıl birleştikleri sorusuna yedi vecihle cevap verir. Bu vecihlerden altıncısında, îtikâdî mezheplerin kulun iradesine

Devamı

İstibdat ve behîmiyât

Şanlıurfa / Birecik’ten Erkan Akgül: “Suâl: Şu pis istibdat ne vakitten beri başlamış, geliyor?” Cevap: “İnsanlar hayvanlıktan çıkıp geldiği vakit, nasılsa bunu da berâber getirmiştir.” (Münâzarât) Burada geçen “hayvanlıktan” kelimesi ile kastedilen nedir?”

Devamı

Hayat ve kâinat

Tekirdağlı hanımlar: “Evet, seni yaratan, bütün nev-i insanı yaratan Zât olduğunu, bilbedâhe senin yüzündeki sikkesi gösteriyor. Çünkü mâhiyet-i insâniye birdir, inkısâmı gayr-i mümkündür. Hem hayat vasıtasıyla eczâ-i kâinât onun efrâdı hükmüne ve kâinât ise, nevî hükmüne geçer” (Lem’alar, s. 331) cümlesinde “onun” ifâdesi ile ne kastediliyor?” İnsanı fert olarak yaratan,

Devamı