Kur’ân’da recm cezası var mıdır?

Tire’den Görkem Akbaş: “Recm hususu Kur’ân’da var mıdır? Tövbe eden insan bu günahtan arınabilir mi?”

DÖRT ŞAHİT İSTEYEN BİR CEZA

Kur’ân’da recm cezası yoktur. Ancak hadiste vardır. Bununla beraber, Kur’ân zina suçunu tesbit için dört şahit istemiştir1 ki, bu durum suçun tesbitini neredeyse imkânsız kıldığından, recm cezası İslâm tarihinde hiç uygulanmamıştır.

Bütün hukukî dâvâların aksine, zina ile ilgili olarak Allah’ın dört şahit getirilmesini emretmesi, iftiranın ve dedikodunun da önünü kesecek bir tasarruftur. Çünkü dört şahidin yoksa hiç kimseye zina isnat edemezsin; aksi taktirde iftira olur. Bu günkü çağdaş yasalar bile zina isnadında iki şahidi yeterli görüyor.

İlgili âyet aynen şöyledir:

“Fuhuş (zina) yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin.”2

ADAMIN KISKANÇLIĞINA BAKIN

Bu âyet inince Sa’d bin Ubâde (ra) Peygamber Efendimize (asm) gelerek:

“Yâ Resulallah! Şayet birisini karım ile birlikte bulursam artık dört şahit getirinceye kadar ben adama dokunmayacak mıyım?” diye sordu.

Resul-i Ekrem Efendimiz (asm):

“Evet, dokunmayacaksın!” buyurdu.

Sa’d şaşkın şaşkın çığlık attı: “Hayır! Asla! Seni Hak ile gönderen Allah’a yemin ederim ki, ben dört şahit arayana kadar adamı kılıçla doğrarım!” dedi.

Peygamber Efendimiz de (asm) Sa’d’ın kıskançlığına işaret buyurarak, yanındakilere:

“Adamın kıskançlığına bakın! Ama unutmayın ki, ben ondan daha kıskancım. Allah ise benden daha kıskançtır. Ama hüküm böyledir!” buyurdu.3

OKU:   Beşer aklı Kur’an’ı ne zaman kabul eder?

İFTİRAYA DİKKAT!

Zina konusunun iftiraya ve dedikoduya çekilebilir boş bir karnı olduğundandır ki, Cenâb-ı Allah zina olayının sübutu ile ilgili olarak dört şahit getirilmesini emrediyor. Aslında hukuk tarihinde dört şahit istenen bir dâvâya pek rastlanmaz. En ağır dâvâlarda bile iki şahit yeterli görülür.

Allah fuhşiyâtı, gizli ve açık kötülükleri haram kılmıştır. Fakat iftirayı da, namuslu kadına fuhuş isnat etmeyi de haram kılmıştır. Kur’ân öyle bir hassas denge kurmuştur ki, ne insanlar kötülüklere ve fuhşiyâta sürüklensin, ne de insanlar birbirine iftira ve çamur atsın.

Kur’ân iftiracının cezasını şöyle bildirmiştir:

“Namuslu kadınları zina ile suçlayıp da sonra (bu suçlamalarını ispat için) dört şahit getirmeyenlere seksen değnek vurun ve artık onların şahitliğini asla kabul etmeyin. Onlar fasık kimselerdir.”4

TÖVBE İMKÂNI VAR MI?

Evet; zina büyük günahlardandır. Fakat diğer günahlardan kurtulmanın yolları olduğu gibi, bu günahtan da kurtulmanın yolu elbette vardır. Makbul şekilde tövbe eden her kul gerek dünyada, gerekse âhirette günahların baskısından, şiddetinden, cezasından, kirinden ve lekesinden Allah’ın rahmetiyle ve mağfiretiyle kurtulur. Bu zina için de geçerlidir.

İşte âyet:

“İçinizden fuhuş yapan her iki tarafa ceza verin; eğer tevbe eder, uslanırlarsa artık onlara ceza verip eziyet etmekten vazgeçin; çünkü Allah tövbeleri çok kabul eden ve çok esirgeyendir.”5

Peygamber Efendimiz (asm) buyurdu ki:

“Günah işleyen kul, günahı sebebiyle Cennete şöyle girer: İşlediği günah devamlı hatırındadır, vicdan azabı çeker durur. Bu günahtan dolayı Allah’tan utanır ve o günahtan tövbe edip kaçınır. Böylece Cennete girer.”6

Dipnotlar:
1- Nisâ Sûresi, 4/15; Nûr Sûresi, 24/4.
2- Nisa Sûresi: 15.
3- Müslim, Li’ân, 16.
4 – Nur Sûresi: 4.
5- Nisa Sûresi. 16.
6- Câmiü’s-Sağir, 2/554.

OKU:   Dövme üç dinde de sakıncalıdır

Benzer konuda makaleler:

image_pdfimage_print

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir